Behöver du hjälp med företagets datorer?
Sponsrat inlägg i samarbete med duostation.com
Alla som arbetar minsta lilla online vet hur svårt det kan vara att hålla koll på allting. Om en dessutom arbetar på ett kontor eller har flera datorer/surfplattor och liknande som är ihopkopplade så är man snabbt av intresse för nätfiske och andra fulingar i internet-havet.
Det är viktigt att inte snåla in på företagets online-säkerhet. Hos duostation hittar du mängder av olika produkter som hjälper företag sen flera år tillbaka.
Övervaka servrar
Om du behöver hjälp med att övervaka servrar så ingenting fuffens sker på de olika servrarna så är duostations managment någonting för dig. Programmet samlar in loggar i realtid vilket gör att eventuella problem är snabbt funna. Du kan själv välja om du vill att programmet sparar loggar för en specifik del eller för alla som är länkade till nätverket. Du kan ställa in så systemet skickar mail eller sms när någonting oväntat uppstår.
Ärendehanteringssystem
Några funktioner som ingår i duostation cases, duostations ärendehanteringssystem är eposthantering och webbgränssnitt. Användarna av programmet kan både rapportera och följa ärenden via e-post eller appar. Personal som sitter i företagets helpdesk kan enkelt hitta och söka bland alla ärenden. Detta underlättar processen och gör att all ärendehantering går snabbare. Till varje ärende kan du länka till fritt antal händelser, kontaktpersoner, utrustning eller dokument. Du behöver alltså inte skapa fler ärenden om det är någonting stort som drabbat många samtidigt. Smidigt va?
Eposten kan hämtas med POP3 eller IMAP4, det beror på kundens önskemål. Antalet mailboxar som ska använda systemet är fritt, det spelar alltså ingen roll om ditt företag är stort eller litet. Har du ett mindre företag så kan det växa med systemet utan att du behöver bry dig om att skaffa ny programvara bara för att kunna lägga till fler mailadresser.
Du kan ställa in för varje mailadress så ärenden grupperas och kategoriseras rätt. Du kan även välja om information ska mailas till olika adresser när händelser sker med ärendet. Till exempel om ärendet är avslutat, har påbörjats osv.